That Boutique-y .. Co? Značka s komickými etiketami schovává TOP rum, whisky a gin
Tuto značku nelze přehlédnout. Jednoduchá láhev vyniká mezi elegantními baleními jiných značek barevně ilustrovanými etiketami. Ty vám na první pohled budou připadat bizarně, ba přímo nesmyslně. Jejich vtip a příběh však pochopíte v momentu, jak si o obsahu láhve přečtete trochu víc a blíže poznáte britskou značku That Boutique-y. Nebo spíše značky. Jsou totiž až tři:
That Boutique-y Rum Company
That Boutique-y Whisky Company
That Boutique-y Gin Company
Co spojuje takové rozmanité portfolio alkoholu? Nadšení, znalosti a komické etikety ukrývající jedinečný příběh. Každá z těchto značek se podrobně věnuje vyhledávání a nezávislému lahvování ginu, whisky nebo rumu z těch nejlepších destilérek z celého světa.
A každá má i vlastního ilustrátora.
Chcete vědět, kdo se zabývá tím, která whisky, rum nebo gin stojí za to, aby se dostala do výběrového portfolia That Boutique-y? A kdo všechny ty etikety kreslí?
Čtěte dál! V tomto článku se dozvíte i podrobnosti, které se do našich produktových popisů nevešly.
That Boutique-y Rum Company
That Boutique-y Rum Company je nezávislé lahvování unikátních a lahodných rumů z celého světa. Orientuje se na rumy bez přidaného cukru, příchutí, glycerinu, či vylepšování barvy a chuti karamelem. Jsou to vysoce esterové rumy z raritních sudů, z neobvyklých rumařských regionů a také z dávno zavřených lihovarů.
Tato značka nedělí rumy na tmavé a světlé (s výjimkou situací, kdy si to vyžádá samotný výrobce). Ale za to mezi nimi najdete široký výběr věcně kategorizovaných rumů s důrazem na výrobní proces - od pot still rumů pocházejících výhradně z jedné jediné destilérky až po moderně destilované multikolonové rumy namíchané od různých výrobců.
ℹ Nezávislé lahvování znamená, že značka samotná alkohol obvykle sama nevyrábí, ale kupuje od výrobců, nechává zrát vlastním způsobem, plní do lahví a následně prezentuje pod vlastní značkou. I zde je však důležité vědět si vybrat a zhodnotit, co a proč stojí za to. Tuto ulohu v That Boutique-y mají na starosti skuteční nadšenci a odborníci na daný typ alkoholu.
Co byste měli vědět o That Boutique-y Rum Company:
■ Rum se nemá soudit podle jeho barvy.
■ Věk je skutečně jen číslo.
■ Rumy jsou vyráběny v malých množstvích, a proto dostupné pouze v limitovaném počtu lahví.
■ Ambasadorem značky je Peter Holland (na foto výše) - rumový expert a někdejší bloger (blog The Floating Rum Shack). Kdysi měl doma tento fajnšmekr (povoláním inženýr) více než 500 druhů rumů. Uznal však, že ne každý za to stál a sbírku postupně redukoval pouze na to nejlepší. Pomohl připravit sérii neokoukaných rumů z mimořádných šarží, s vysokoestérovým chuťovým profilem a objevit rumy z oblastí, kde byste je nečekali.
■ Etikety ilustruje Jim'll Paint It - v programu Microsoft Paint. Ano, čtete správně - v tom programu (Malování/Skicování), který máme všichni v počítači!
ℹℹ V That Boutique-y najdete dokonce i výběr konkrétních šarží (v angličtině batch). Na následujícím obrázku jsou tři různé šarže zdánlivě téhož rumu. Ale jen zdánlivě. Výroba rumu (ale i whisky) je živým procesem a každá šarže má svá specifika. Ovlivňuje ji tak mnoho věcí od kvality vstupní suroviny až po nejmenší rozdíl v uskladnění a typu sudů, že rum z nové šarže nikdy nebude úplně stejný.
TIP: Aktuálně je u nás dostupná šarže č. 3 tohoto výborného rumu z Guyany. Objednat si ji můžete zde.
That Boutique-y Whisky Company
That Boutique-y Whisky Company je značka pro nezávislé plnění whisky. Vznikla v roce 2012 a od té doby získala již velmi velké množství ocenění. Proslavila se lahvováním výjimečných singlemaltek, obilné whisky, bourbonu a množství jiných druhů whisky z celého světa. Vyrábí i oceňované blended maltky a whisky blendy. Zahrnuje ty nejchutnější whisky dostupné jen v limitovaných množstvích. Ty pocházejí z nejinovativnějších a nejneobvyklejších destilériek. Nacházejí se mezi nimi i takové, které dnes již nefungují. Ochutnat takovou whisky je proto zážitek, který se v závislosti na zásobách That Boutique-y Whisky Company, nemusí opakovat.
Co byste měli vědět o That Boutique-y Whisky Company:
■ Věk je jen číslo. Značka původně neuváděla na lahvích věk whisky. Kvůli legislativě ho však později opět začala uvádět. Hodnocení whisky podle věku však v principu považuje za překonané. Starší whisky vám jednoduše nemusí automaticky chutnat více než její mladší podoba.
■ Produkuje i vlastní whisky.
■ Whiskies pocházejí z malých výrobních šarží, proto jsou dostupné pouze v limitovaném počtu lahví.
■ Ambasadorem značky je Dave Worthington - zakladatel blogu Whisky Discovery a slavné jméno ve světě whisky. Ochutná prý každou novou whisky, která se mu dostane do rukou. Tři roky před tím, než se přidal k That Boutique-y, ochutnal více než 2000 různých druhů whisky. Pomáhá značce s masterclass lekcemi, ochutnávkami, podcastem i s diskusemi se stovkama whisky nadšenců online i offline.
■ Má vlastní podcast Uncorked Whisky Sessions (více info níže).
■ ilustrátorkou etiket je již od samého vzniku značky Emily Chappell. Skice nejdříve ručně nakreslí na papír a až později překresluje a vybarvuje digitálně. Inspiraci čerpá z informací o původní destilérce a z lidí, kteří stojí za značkou.
▶ Uncorked Whisky Sessions
Nadšení z whisky zašlo u tvůrců této značky tak daleko, že vznikl i podcast pod názvem Uncorked Whisky Sessions. Rozebírá se v něm všechno možné ohledně whisky a připravuje ho samotný brand ambasador a slavná ikona ve světě whisky, Dave Worthington a master blender Dr. Whisky (Sam Simmons). Tento podcast je prý největší debatou o whisky jaká tu kdy byla, je a bude. Každá epizoda se zabývá některou whisky a její domovskou destilérkou. Objevují se v nich hosté ze světa whisky i mimo něj, aby se s vámi podělili o zajímavé informace, které vás pro ni nadchnou ještě více.
Pokud vám poslech v angličtině nedělá problém, tyto podcasty si můžete vyslechnout na Spotify nebo přes Apple Podcasts.
That Boutique-y Gin Company
That Boutique-y Gin Company nezávisle láhvuje ty nejunikátnější a nejchutnější giny na planetě, které by jinak možná ani nespatřili světlo světa. Nacházejí se mezi nimi i nové a překvapivé příchutě. Například třešeň, asijské citrusové ovoce yuzu, nebo i Moonshot gin vyrobený z botanik, které putovaly do atmosféry a zpět.
Co byste měli vědět o That Boutique-y Gin Company:
■ Neustále se rozrůstá o nové pozoruhodné giny z celé zeměkoule.
■ Příchutě jaké byste v běžných obchodech hledali jen marně.
■ Kromě nezávislého lahvování ginů má už na kontě i vlastní gin - třešňový Cherry Gin. Je to první komerčně dostupný gin tohoto druhu na trhu!
■ Nejlepším přítelem ginu TBGC je tonik, ale klidně si drink namíchejte i se sodou nebo ovocnou šťávou.
■ Etikety ginů v komickém stylu typickém pro That Boutique-y ilustruje Grace J Ward. I když se nesou v podobném duchu jako při whisky a rumu, Grace své náčtrty od začátku až po konec připravuje pouze a jedině digitálně na svém Mac-u.
Giny od That Boutique-y Gin Company jsou na našem trhu ještě celkem čerstvou novinkou. Věděli jsme, že vybrat pro vás z takové bohaté nabídky pouze jeden, či dva na ochutnávku je docela náročný úkol. Proto si u nás můžete koupit rovnou celou degustační sadu v podobě adventního ginového kalendáře. Adventní kalendáře jsou vždy příležitostí ochutnat spoustu novinek za výhodnou cenu. Ten od That Boutique-y Gin Company obsahuje výběr 24 miniatur, mezi nimiž najdete i skutečné poklady.
Tak nám pak nezapomeňte napsat zpátky, který z těchto ginů vám chutnal nejvíce. Kdoví, možná se pak právě na vaši žádost objeví v naší stálé nabídce!